Το παράδοξο που συμβαίνει σε ορισμένες ιστοσελίδες είναι το εξής: ενώ έχουν επενδύσει αρκετό χρόνο, κόπο και κεφάλαιο στην κατασκευή της ιστοσελίδας, στο τέλος η επισκεψιμότητα αλλά κυρίως η συμμετοχή σε αυτήν δεν είναι η αναμενόμενη. Όμως είναι πάρα πολύ σημαντικό να υπάρχει διαδραστικότητα μέσα στην ιστοσελίδα, καθώς αυτή υποδηλώνει τη ζωντάνια και εν τέλει την ποιότητα του περιεχομένου. Γι’ αυτό και πάντα οι ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων βρίσκονται σε αναζήτηση των κατάλληλων μεθόδων, οι οποίες θα εξασφαλίσουν το βέλτιστο δυνατό ποσοστό συμμετοχής εκ μέρους των επισκεπτών.

Πώς μπορεί κάποιος να επιτύχει τους στόχους για αυξημένη συμμετοχή, όμως; Υπάρχουν άραγε μυστικά της επιτυχίας που οφείλει να προσέχει και να τηρεί ευλαβικά;

Πρώτον, είναι ζωτικής σημασίας η λειτουργικότητα της ιστοσελίδας. Με άλλα λόγια, πρέπει η ιστοσελίδα να είναι εύκολα προσβάσιμη και να προωθείται η διάδραση εκ μέρους των χρηστών. Για παράδειγμα, σε κάθε άρθρο που αναρτάται στην ιστοσελίδα, αλλά και στην αρχική σελίδα, θα πρέπει να υπάρχουν σύνδεσμοι προς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό θα επιτύχει τον στόχο της μέγιστης έκθεσης της ιστοσελίδας ή του συγκεκριμένου άρθρου.

Σε εμφανές σημείο κάτω από κάθε άρθρο ή ανάρτηση, θα πρέπει να προωθείται ο διάλογος. Η ειλικρινής συζήτηση ανάμεσα στους επισκέπτες ωθεί στην μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή και επομένως οφείλει ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας να τη λάβει σοβαρά υπόψη ως παράμετρο. Τελειώνοντας ένα άρθρο με την παρότρυνση να μοιραστεί ο καθένας τις δικές του εμπειρίες ή να εκφράσει τη δική του γνώμη, μεγιστοποιούνται οι πιθανότητες αυτό να συμβεί.

Η διενέργεια δημοψηφισμάτων και ψηφοφοριών είναι ακόμη εξαιρετικό όπλο, έτσι ώστε να μεγαλώσει το ποσοστό των επισκεπτών που ενεργά συμμετέχουν στην ιστοσελίδα. Γι’ αυτό τον τρόπο, θα πρέπει στο web design να ληφθεί σοβαρά το ενδεχόμενο προσθήκης ενός μέρους, όπου θα καλούνται οι επισκέπτες να ψηφίζουν για φλέγοντα θέματα ή για αφιερώματα.

Εκτός από όλα τα παραπάνω, η διοργάνωση διαγωνισμών ενδέχεται να λειτουργήσει θετικά ως προς την επιθυμητή κατεύθυνση. Πιο συγκεκριμένα, μπορείτε να διοργανώνετε συχνά διαγωνισμούς με δώρα που σχετίζονται με το αντικείμενο της ιστοσελίδας. Ανάμεσα στους όρους συμμετοχής, σίγουρα θα πρέπει να προωθείται ο σχολιασμός αλλά και η κοινοποίηση του διαγωνισμού και της ιστοσελίδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τέλος, ένα σημαντικό κομμάτι στο οποίο οφείλει να εστιάσει ο ιδιοκτήτης μίας ιστοσελίδας είναι αυτό της κριτικής. Όταν καλείται ο επισκέπτης της σελίδας να δηλώσει τη γνώμη του, να προτείνει δυνατότητες βελτίωσης και να σχολιάσει επιμέρους τεχνικά, αλλά και λειτουργικά θέματα, τότε η άποψή του παίρνει φωνή. Αποφασίζει εκείνος για πολλές πτυχές της ιστοσελίδας, με αποτέλεσμα να τη νιώθει πιο κοντά και να κινητοποιείται, ως προς την συμμετοχή του σε αυτή.

Είδατε λοιπόν πώς μπορεί να αυξηθεί εύκολα αλλά και αρμονικά το ποσοστό συμμετοχής σε μία ιστοσελίδα. Ωστόσο, δε θα πρέπει να παραβλέπεται η σημασία του ποιοτικού περιεχομένου. Πρόκειται για το Α και το Ω μίας ιστοσελίδας. Πώς είναι δυνατόν άλλωστε να συμμετέχουν οι επισκέπτες σε μία ιστοσελίδα, η οποία δεν έχει τίποτε ουσιώδες, επίκαιρο αλλά και ενδιαφέρον να πει; Δεν είναι δυνατόν κι επομένως θα πρέπει να δίνεται η δέουσα προσοχή σε αυτό το κομμάτι της σελίδας.