Ποιος θα το πίστευε μερικά χρόνια πριν ότι τα e-shops θα έκαναν πάταγο; Τώρα πλέον ολοένα και εξαπλώνονται διαδικτυακά καταστήματα, τα οποία διαφημίζονται μέσα από τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης μάλιστα και πολλαπλασιάζουν τα κέρδη τους εκθετικά. Αν και πολύ συχνά διαθέτουν φυσικά καταστήματα όπου κάποιος μπορεί να κάνει τις αγορές του με τον παραδοσιακό τρόπο, εντούτοις ο πιο διαδεδομένος τρόπος στην σημερινή εποχή δεν είναι άλλος από τις διαδικτυακές αγορές.

Τι Προσφέρουν τα Διαδικτυακά Καταστήματα

Πρώτα απ’ όλα, τα διαδικτυακά καταστήματα λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο. Αυτό σημαίνει ότι ο επίδοξος αγοραστής δεν περιορίζεται από το ωράριο καταστημάτων. Αντιθέτως, είναι ελεύθερος να επισκεφτεί την ιστοσελίδα της αρεσκείας του ακόμη και τα ξημερώματα και να ολοκληρώσει τις αγορές του εύκολα και γρήγορα.

Εκτός από αυτό το σαφές πλεονέκτημα, το διαδικτυακό κατάστημα προσφέρει τη δυνατότητα των εύκολων, αβίαστων αγορών. Δε χρειάζεται πλέον η φυσική σας παρουσία. Τα προϊόντα περιγράφονται αναλυτικά με τα χαρακτηριστικά τους, ενώ παρουσιάζονται λεπτομερείς φωτογραφίες που δίνουν στον καταναλωτή την ευκαιρία να κατανοήσουν τη φύση του προϊόντος. Οι διαστάσεις είναι γνωστές, όπως και ο οδηγός μεγεθών (εκεί που απαιτείται).

Στα διαδικτυακά καταστήματα, υπάρχει πολύ μεγαλύτερη προσφορά και άρα πολύ ισχυρότερος ανταγωνισμός. Αυτό με την σειρά του προκαλεί μείωση στις τιμές των προϊόντων. Δεν είναι λοιπόν σπάνιο φαινόμενο να βρίσκει κάποιος εξαιρετικές προσφορές σε ένα e-shop, σε σχέση με τις τιμές που θα έβρισκε στο φυσικό κατάστημα. Ακόμη και όταν πρόκειται για τις ίδιες μάρκες, η διαφορά στην τιμή είναι εμφανής.

Υπάρχουν μειονεκτήματα στα E-Shops;

Όπως στο καθετί, έτσι και στα e-shops θα βρει κανείς τόσο πλεονεκτήματα όσο και μειονεκτήματα. Όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος, λοιπόν, ένα σημαντικό μειονέκτημα των διαδικτυακών καταστημάτων είναι η ενδεχόμενη παραβίαση των προσωπικών δεδομένων. Καθώς είναι πολύ δημοφιλής η χρήση της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας για την πληρωμή των προϊόντων, υπάρχουν μεγάλα περιθώρια παραβίασης των λογαριασμών ενός καταναλωτή.

Παράλληλα, μιας και δεν υπάρχει η δυνατότητα επισκόπησης των προϊόντων από κοντά, είναι πολύ πιθανό αυτά να μην ανταποκρίνονται 100% στις φωτογραφίες και τις προσδοκίες του αγοραστικού κοινού. Μάλιστα, πολλές φορές το προϊόν τελικά δεν είναι αυτό που περίμενε ο καταναλωτής αναφορικά με τις διαστάσεις και την ποιότητά του.

Πώς να Προστατευτούμε;

Υπάρχει λύση, έτσι ώστε να επωφελούμαστε από τα καλά στοιχεία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, χωρίς να υποφέρουμε από τις αρνητικές του πτυχές. Συγκεκριμένα, μπορούν οι καταναλωτές να επιλέγουν αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα με μεγάλη παρουσία στο χώρο και αποδεδειγμένη ποιότητα υπηρεσιών. Με αυτό τον τρόπο, ελαχιστοποιούνται οι κίνδυνοι σχετικά με μη ποιοτικά προϊόντα και προϊόντα που δεν εξασφαλίζουν στον καταναλωτή την ιδανική σχέση ποιότητας/τιμής.

Επιπλέον, με την υιοθέτηση πρακτικών ασφαλείας ο κάθε χρήστης του διαδικτύου μειώνει τον κίνδυνο υποκλοπής προσωπικών δεδομένων εκ μέρους των διαδικτυακών καταστημάτων. Όταν μάλιστα ελέγχεται η ποιότητα της συγκεκριμένης ιστοσελίδας εκ των προτέρων, ελέγχονται παράλληλα τα μέτρα ασφαλείας που έχει λάβει το κατάστημα. Παραδείγματος χάριν, πολλά καταστήματα υιοθετούν εξελιγμένη κρυπτογράφηση δεδομένων. Ταυτόχρονα, διαβάζοντας τις κριτικές από παλιούς πελάτες που έχουν χρησιμοποιήσει το κατάστημα στο παρελθόν μπορεί κανείς να βεβαιωθεί (κατά το δυνατόν) για την ποιότητα του συγκεκριμένου e-shop.