Τα τελευταία χρόνια, λόγω της ραγδαίας τεχνολογικής ανάπτυξης, οι επιχειρήσεις δημιουργούν ιστοσελίδες αγορών στο διαδίκτυο για την πιο άμεση εξυπηρέτηση των πελατών. Ωστόσο, παρά τα κέρδη των εταιρειών και την διευκόλυνση των αγοραστών, πολλοί καταναλωτές δε μένουν ευχαριστημένοι με τη συγκεκριμένη διαδικασία. Αυτό συμβαίνει επειδή πολλοί από αυτούς θεωρούν ότι υπάρχουν αρκετοί κίνδυνοι στις διαδικτυακές σελίδες.

Δίνοντας βάση αρχικά στα πλεονεκτήματα των επιχειρήσεων, παρατηρούμε αύξηση των κερδών. Πολλές από τις εταιρείες αυτές δεν ενοικιάζουν καταστήματα για την εξυπηρέτηση του κόσμου. Χρησιμοποιούν μόνο τις αποθήκες με τα εμπορεύματά τους, αφού η επικοινωνία με τους αγοραστές μπορεί να γίνει μέσω ίντερνετ. Επομένως, γλιτώνοντας την ενοικίαση χώρων, αναπτύσσουν τη δύναμή τους διαφορετικά (2000 lei).

Επιπλέον, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να αποκτήσει ένα ευρύ – παγκόσμιο κοινό, καθώς στο διαδίκτυο δεν υπάρχουν σύνορα μεταξύ των χωρών. Εφόσον δεν υπάρχουν γεωγραφικά όρια, οι συναλλαγές κάθε εταιρείας μπορεί να αυξάνονται, χάρη στους καταναλωτές που βρίσκονται σε διαφορετικές περιοχές του χάρτη.

Λόγω των μεγάλων διαστάσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι εταιρείες γίνονται πιο ανταγωνιστικές, καθώς προσπαθούν να “χτυπήσουν” ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρονικών καταστημάτων, τα οποία πουλούν τα ίδια προϊόντα με αυτές. Ωστόσο, η ανταγωνιστικότητα αυτή έχει θετικά αποτελέσματα, επειδή οι εταιρείες χαμηλώνουν τις τιμές και ο αριθμός των πελατών αυξάνεται.

Χρειάζεται ακόμα να αναφέρουμε ότι αρκετές επιχειρήσεις διαθέτουν υπαλλήλους, οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν διαδικτυακά τους πελάτες για να αγοράσουν πράγματα που τους ταιριάζουν. Η άμεση αυτή επικοινωνία κάνει ευκολότερη την αγορά, γιατί ο καταναλωτής παίρνει μία δεύτερη γνώμη για το προϊόν που επιθυμεί να αγοράσει.

Από την άλλη μεριά, πολλοί καταναλωτές είναι δύσπιστοι για την ασφάλεια του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν μαρτυρίες ανθρώπων ότι δεν έλαβαν το προϊόν που επιθυμούσαν, αλλά ένα άλλο. Ακόμη και με την αγορά ρούχων, κάποιες φορές τα μεγέθη δεν ταιριάζουν στο σωματότυπο των πελατών. Συνεπώς, οι αγοραστές μπαίνουν στη διαδικασία να τα στείλουν πίσω και να απαιτήσουν την αποστολή των προϊόντων που παρήγγειλαν. Η διαδικασία αυτή χρειάζεται πολύ χρόνο κι ο πελάτης πάντοτε ανησυχεί για τα χρήματα που έδωσε.

Εκτός από αυτό, τα τελευταία χρόνια έχουν παρατηρηθεί πολλές κλοπές αριθμών πιστωτικών καρτών και άλλων προσωπικών δεδομένων μέσω ίντερνετ. Η κατάσταση αυτή δε χαροποιεί ιδιαίτερα τους καταναλωτές. Αντιθέτως, φοβούνται να εμπιστευτούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς δε γνωρίζουν αν η ιστοσελίδα τους είναι ασφαλής.

Βεβαίως, αυτό θα μπορούσε να αλλάξει αν οι εταιρείες έδιναν πληροφορίες για την προστασία της ηλεκτρονικής διεύθυνσης και των προσωπικών δεδομένων των πελατών στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα, αλλά και με την επιλογή της πληρωμής με αντικαταβολή. Χάρη στην αντικαταβολή, οι αγοραστές θα έδιναν τα χρήματα στον διανομέα, κι έτσι θα ένιωθαν περισσότερη ασφάλεια. Με αυτούς τους δύο τρόπους, θα αύξαναν και τον αριθμό των πελατών τους (fara acte).

Φτάνοντας στο τέλος, παρατηρούμε πως το ηλεκτρονικό εμπόριο δημιουργεί επιχειρήσεις, οι οποίες απευθύνονται σε ένα ευρύ κοινό, το οποίο σιγά σιγά μπορεί να εξαπλωθεί στην οικουμένη. Συνεπώς, οι εταιρείες οφείλουν να εμπνέουν εμπιστοσύνη και ασφάλεια στους αγοραστές, για να μπορούν κι εκείνοι να αγοράζουν τα προϊόντα που επιθυμούν, χωρίς δεύτερες σκέψεις. Μόνο έτσι θα αυξηθεί κι άλλο η διαδικτυακή αγορά.